Savez-vous conter la lune? (7)

Publié le par Monique MERABET

flou13.JPG

 

 

La lüne an dépitasion poud bon… 1

(Camille PAYET)

La lüne  amayé dann filé lorloj kosmik,

Mi koné pa ki sa la fabriké,

Demoune i di Bondië la fé,

Lé dépité, i tourn pü ron dann firmaman,

Lé atristé, i vë plëré.

El i déroul dëpüi toujour, dëpüi  létèrnité

Son band kartié. Planèt la lé fatigué

Fèr toultan lë minm métié.

 El i vë anvoiye toute promné,

Lèss toute tonbé, arète ékléré.

Ronroné dëpüi dé sièk é dé sièk

San dékoushé, san rëlashé, san rëpozé un pë,

Routine shak jour antasé,

Son rësor la fini par kasé,

Son motër la bloké. El lé sü le bor dékourajman.

Talër nout lastre galaktik

Sar oblijé boir rëmèd astronomik,

Pou son moral artrouvé,

Kontnüé kom par lë pasé ékléré.

Tourner toujours en rond

Dans le ballet des planètes,

Mène à la monotonie.

Même si la danse est bien réglée

Bien chorégraphiée,

Même si le rythme bien cadencé

S’apprend sans difficulté,

Même si les cavaliers sont féériques,

Un tantinet… automatiques,

Le même ronron finit par donner le bourdon,

A la longue, finit par vous faire broyer du noir.

 

Le solèy, lé zot planèt,

Lé zétoil, lé météor,

Lé nüaj, lé komèt,

Mi oubli sürman inn dë ankor,

I koné pü kosa i fo fé

Pou le fron la lüne déplisé,

Son band sousi détaké, son zidé noir shasé,

Pou son moral bousté, sinonsa dopé.

 

Zétoil dëvan èl, i fé bon pë zigzag,

I fé dantèl. I largue an évantay zot zétinsèl,

I fé in gayar lark an sièl. I alüme zot plü joli fë dartifis,

I fé la grimas, i fé la malis,

 Bon pë kaskou kom band zakrobat.

Zot i vë voir dann zië la lüne

Le gou, léspoir, lanvi, la vi !

 

Band nüaj pou èl, i sèrv désante de li.

Zot i étal dëvan èl zot koton atmosférik .

 Sé dë pié sra shoushouté,

Vilin zanpoul avèk zot klok

I gingnra pa poussé.

Zot i anvlop aèl dan zot lésharp léjé.

Béko dou kom la soi i füz koté son kou ,

I frol son zorèye, i désand desou son bra,

I pass par isi, i pass par laba, i digdig aèl , kozpa.

A toupri zot i vë voir sü lèv la lüne inn bèl rizèt.

 

Lé komèt la trèss zot kë avèk dantèl, konféti doré,

Pousièr dor zétoil la lèss tréné.

Zot la désiné dan la trèn zot rob marié

Bon pë le kër i pèt le fë,

Pou mont la lüne zot solidarité , zot lamitié.

 

Tou le kosmos i jou la müzik.

Dan la vout le sièl le lakoustik

Lé an supèr stéréo.

Tou le mond i mèt ansanb,

I shante, i kri, i di bravo.

Lé fantastik, lé féérik!

 

Tousa lé bien joli, i fé plézir poud bon.

Mi  remèrsi  zot toute pou zot joli parad, zot lamitié,

La lüne ankor pérturbé, i di.

Mé jordü moin lé pa bien.

Moin la lèv sü mové pié.

Nana inn boul dan mon léstoma.

Mon vant i fé le në,

Na kom un poi desü mon kër.

Ma tèt lé un pë shaviré.

Moin lé fatigué.

Voila, moin lé blazé. Mi vë lèss toute tonbé. Mi vë toute arété.

 

Le soleil, en maître, en roi,

Entendant de ces mots le funeste pessimisme,

Lui adresse ces paroles, bien réconfortantes ma foi !

Lune, tu as la plus belle tache qui soit,

Tu viens tout juste après moi.

Tu es mon second, mon capitaine.

Quand, la nuit, pour me reposer, je me retire,

C’est toi en bonne fée qui reprend le relais, qui me remplace.

C’est toi qui éclaires d’une lumière feutrée,

Tous les pays, toutes les contrées.

Tu es indispensable, tu sais.

C’est toi la star de la nuit,

De la lumière la fée,

Dont personne ne peut se passer.

D’ailleurs, t’arrêter, tu ne peux.

De notre belle machine, l’équilibre, tu romprais.

Tu es un rouage important de notre révolution cosmique.

En un mot, sans toi, le monde s’arrêterait de tourner ;

Je te sens blessée, tu as des choses à dire, je le sais.

Vide ton abcès. Après ta confession, tu seras, j’en suis sûr, soulagée !

 

Publié dans LUNES

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article